Голова районної державної адміністрації Михайло Яснюк про децентралізацію в районі

Голова районної державної адміністрації Михайло Яснюк про децентралізацію в районі

22 липня 2015 року / 839 переглядів

(За матеріалами газети «Життя Старокостянтинівщини»)

Тема децентралізації понадактуальна на сьогодні, її обговорюють у кожному селі, селищі та місті, тому варто розглянути ще раз і ще раз основні принципи і можливі блага, які несе - добровільне, наголошуємо, об’єднання у спроможні територіальні громади, що на думку ініціаторів реформ, дозволить децентралізувати владу, посилить роль місцевого самоврядування, створить реальне підгрунтя для фінансової незалежності новостворених громад.

Особливо багато питань ­виникло на рівні поки що тільки теоретичного об’єд­нання громад. Збіднілим селам, в яких бракує ­роботи, а значить, немає й належних податкових надходжень, надається можливість приєднатися до багатших населених пунктів для формування самодостатніх громад. Чи готові до цього мешканці Старокостянтинівщини? Як і з ким їм об’єднуватися? Чи добре поінформовані вони про мету і суть децентралізації? Відколи ­набув чинності Закон України “Про добровільне об’єднання громад” (а це сталося 5 березня цього року), ­”Життя Старокостянтинівщини” намагалося на своїх сторінках відтворювати те, що відбувається в місті, районі та області на первинному етапі його реалізації.

Тож “ЖС” запропонувало у діалозі із головою Старокостянтинівської районної державної адміністрації Михайлом Яснюком вкотре розібратись як у законодавчих колізіях так і в практичній реалізації цієї реформи на Старокостянтинівщині.

Отже пряма мова:

Про реформу вцілому

Реформа необхідна державі та суспільству. Ми всі розуміємо, що в Україні медицина не на належному рівні фінансування, а якість освіти з кожним роком лише знижується, соціальний захист бажає бути кращим, і реформування цих галузей, на мою думку, дозволить суттєво підвищити якість життя людей. На практиці ми маємо окремі школи, де кількість учнів дорівнює кількості вчителів, що призводить до додаткових витрат бюджетних коштів, але не підвищує якість освіти. Для того, щоб отримати невідкладну або іншу медичну допомогу, необхідно купити ліки, бензин тощо. Пільги, які передбачені законами, не фінансуються з державного бюджету, в результаті ми декларуємо, що у нас є освіта, медицина, соціальний захист, а насправді суспільство лише виживає без суттєвої підтримки держави. Зрозуміло, змінити ситуацію можливо лише провівши комплексне реформування всіх галузей у державі. Одна з них - це формування спроможних територіальних громад.

- Що пропонується новоствореним громадам з боку держави?

- Не буду описувати всі “блага”, вони на сьогодні докладно висвітлені. Зупинюся лише на основних. У першу чергу, це повернення на місця 60 відсотків податку на доходи фізичних осіб, який є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів, зарахування частини плати за користування надрами та частково рентної плати за використання лісових ресурсів, повернення повноважень з управління земельними ресурсами за межами населених пунктів, але в межах адміністративно- територіальних одиниць.

- А тепер перейдімо до практики і розглянемо, як пропонується об’єднати наш район?

- Відповідно напрацювань робочої групи облдержадміністрації ще місяць назад згідно з перспективним планом нас чекало “добровільне” об’єднання Старокостянтинівського району і міста Старокостянтиновав одну громаду і створення окремої - Староостропільської об’єднаної громади, до якої мали за рішеннями громадських слухань приєднатися навколишні села.

- Хто виграє від такого об’єднання? Може місто Старокостянтинів?

- Ні, тому що воно вже має всі ті преференції, що пропонуються новоствореним громадам, але отримає в навантаження окремі депресивні території, які необхідно розвивати. Якщо повернутися до закону та методики, то там зазначено: беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники. Чи однакові вони у жителів міста та села? Відповідь однозначна - ні. Може, у виграші будуть мешканці району? Ні! Враховуючи кількість міського населення, яке більше сільського, контроль за розподілом фінансових і земельних ресурсів залишиться в місті і навряд чи будуть враховуватись інтереси сільських жителів, якщо у місті існує велика кількість власних проблем.

На мою думку, за рахунок надходжень із сільських територій будуть вирішуватись проблеми міста, а село буде фінансуватися за залишковим принципом.

За останній місяць адміністрацією та районною радою спільно з представниками Хмельницького обласного офісу реформ проводились засідання, консультації. Районна рада та адміністрація брали участь у обговореннях на рівні сільських рад району. Особисто я був на громадських слуханнях в Губчанській, Пеньківській, Самчинецькій, Немиринецькій сільських радах, мої заступники у Чорні, Пашківцях. На протязі наступного тижня плануються аналогічні робочі поїздки.

За аналізом спеціалістів та рішеннями громадських слухань формується альтернативне бачення створення на базі району однієї територіальної громади. (А місто матиме свою міську об’єднану громаду). Подано пропозицію залишити управлінські органи (Управління соціального захисту, Управління освіти, управління агропромислового розвитку і т.д.) на місцях, тим паче, що ці об’єкти знаходяться у приміщеннях, які є територіальною власністю району. На сьогодні для об’єднання громади створена уся дієва інфраструктура. Виконуються районний і реалізуються сільські бюджети. Створення однієї територіальної сільської громади збереже робочі місця і кадровий потенціал напрацьований роками. Ми повинні змінити систему, а не людей в системі.

В Україні будується відкрите демократичне суспільство, але використовуються старі радянські методи: встановлюються дати прийняття рішень, використовується адміністративний тиск і рішення, як буде краще жити людині в селі, не запитуючи і не чуючи її.

Реформи потребують консолідованої роботи всіх рівнів влади і підтримки людей, які повинні розуміти, що буде результатом реформ, як він вплине на якість життя їхніх дітей та онуків, чи забезпечить соціальний захист інвалідів і пенсіонерів. А для цього необхідно проводити широку роз’яснювальну роботу.

- Де планується організувати адміністративний центр територіальної сільської громади?

- Поки що однозначної відповіді немає. Можливо що на цьому етапі це не так суттєво важливо. Але точно можу сказати, що у цьому питанні будуть враховуватися усі положення методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України, а саме,положення про віддаленість населених пунктів до адміністративного центру територіальної громади.

- Які питання найчастіше вам, як голові РДА задають на громадських слуханнях?

- На усіх зустрічах мені задавали майже однакові запитання. Людей, насамперед, цікавить фінансування села, яким чином будуть проходити вибори? Як буде здійснюватися надання послуг і чи зможе посада старости села замінити роботу і повноваження сільської ради. Принагідно сельчани підіймали питання про пасовища для вигодівлі худоби, регулювання ціни на молоко, правомірності риболовлі у ставках, що знаходяться на території їх села та за його межами.

- Ваша позиція збігається із рішеннями громадських слухань, що проводяться наразі у сільських радах району?

- Насамперед, моя позиція і сформувалась завдяки громадським слуханням. Кожна слушна пропозиція береться до уваги– обговорюється.

Одним із ключових принципів реформи децентралізації має бути добровільність і непримусовість. Територіальні громади мають згуртуватися і формуватися без жодних вказівок та рекомендацій “згори” і ухвалювати рішення щодо об’єднання, виходячи із власних інтересів та міркувань.

На мою думку, необхідно нарешті розпочати діалог з місцевим самоврядуванням, громадськими організаціями, мешканцями сіл і міста. Тільки в такому разі реформа матиме підтримку на місцях, а її реалізація не викликатиме спротиву та обурення людей, які сьогодні бачать у пропонованих змінах в основному лише негатив і погіршення власного життя. Впевнений: у нашому районі та місті достатньо відповідальних фахових людей, які розуміють необхідність реформ і докладатимуть усіх зусиль для їх успішного впровадження, але за умови діалогу і дійсного врахування інтересів сіл та міста, а не доведення прийнятих зверху рішень до виконання.

Інтерв’ю підготувала,

Тетяна ОМЕЛЯНЮК

••••
Пошук
До уваги громадян
Все про субсидії
Зразки заяви про призначення субсидії, декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії та інструкції про порядок заповнення.

Переглянути детальну інформацію

Роз'яснення щодо отримання субсидій.

Переглянути детальну інформацію

Калькулятор розрахунку субсидії

Калькулятор розрахунку субсидії

До уваги громадян

П Е Р Е Л І К ЗАХИСНИХ СПОРУД – ПРОТИРАДІАЦІЙНИХ УКРИТТІВ (ПРУ), ЯКІ РОЗМІЩЕНІ НА ТЕРИТОРІЇ СТАРОКОСТЯНТИНІВСЬКОГО РАЙОНУ СТАНОМ НА 1.01.2018 РОКУ

Переглянути детальну інформацію

Основні заходи Старокостянтинівської райдержадміністрації заплановані на наступний тиждень

Переглянути детальну інформацію
Телефон довіри
З метою забезпечення виконання завдань, передбачених Законом України "Про запобігання корупції", вважаються телефоном довіри облдержадміністрації контакти: (0382) 65-00-87,
email: stop_korupzia@ukr.net
Про відомі факти вчинення корупційних діянь посадовими особами повідомляти на "телефон довіри"
Влада проти корупції
З метою виконання завдань щодо протидії корупції, забезпечення вирішення конфліктних питань громадянами в районних органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування при отриманні ліцензій, спеціальних дозволів або будь-яких інших послуг у земельній сфері, у сфері медичного обслуговування тощо, при зволіканнях у виготовленні документації державними службовцями, а також при безпосередньому зіткненні з фактами здирництва та хабарництва, просимо звертатися на телефон "довіри" районної державної адміністрації 3-15-69.
Отримав субсидію - бережи енергоресурси!
Я МАЮ ПРАВО! Про проект
Я МАЮ ПРАВО! Я зміг захистити свій бізнес! Зможеш ...
Я МАЮ ПРАВО! Я захистила свої права! Якщо будеш ді ...
Я МАЮ ПРАВО! Я маю право на безоплатну правову доп ...
Інтерактивна карта

Інтерактивна карта регіональних/міських програм відшкодування частини відсотків/суми за кредитами для населення та ОСББ (ЖБК) на утеплення

Інтерактивна інвестиційна карта

Інтерактивна інвестиційна карта з енергоефективності та відновлювальної енергетики України - UA MAP

Зміни одне життя

Зміни одне життя

Календар
    Липень 2018    
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Погода